Paşaportul simplu electronic

Paşaportul mortuar

În cazul decesului unui cetăţean român pe teritoriul spaniol familia trebuie să contacteze o firmă de servicii funerare și să achite costurile stabilite de aceasta.

Firma de servicii funerare se ocupă de procurarea documentelor necesare repatrierii corpului neînsufleţit al cetăţeanului român..

În cazul în care familia nu dispune de suma de bani necesară transportului, autorităţile spaniole vor proceda la înmormântarea sau incinerarea defunctului, într-un cimitir din Spania, pe cheltuiala autorităților locale spaniole.

Dacă familia doreşte şi dispune de suma necesară repatrierii cadavrului, Consulatul va elibera un paşaport mortuar.

Pentru eliberarea pașaportului mortuar sunt necesare următoarele documente:

  • documentul de identitate romanesc al persoanei decedate, în original;
  • certificat de deces eliberat de Registrul Civil spaniol legalizat cu apostila conform Convenției de la Haga privind suprimarea obligativității supralegalizării încheiată la 5 octombrie 1961;
  • certificat medical de deces – în cazul decesului în spital sau autorizaţia judecătorească de repatriere a cadavrului în cazul morţii violente sau a morţii survenite la domiciliu sau în locuri publice;
  • actul de imbalsamare / efectuare a tratamentului antiputrefactiv dat de medicul legist;
  • autorizatie de inhumare dată de judecătorie;
  • autorizaţia de transport dată de autorităţile sanitare spaniole.
  • itinerariul sicriului.

Toate aceste documente trebuie să fie însoțite de fotocopii;

Sicriul va fi însoțit de certificatul de deces, pașaportul mortuar, autorizaţia de transport și de alte documente prevazute de legislatia Spaniei și a statelor de tranzit.

Sicriul trebuie să îndeplinească toate condițiile prevăzute de normele internaționale pentru transportul internațional de cadavre;

Se recomandă aflarea cu exactitate a cerințelor companiei de transport vizate, pentru respectarea tuturor condițiilor impuse de aceasta.

NOTĂ:

În cazul transportului în ţară a urnei cu cenușă singurul document necesar este certificatul de deces eliberat de Registrul Civil spaniol legalizat cu apostila conform Convenției de la Haga privind suprimarea obligativității supralegalizării încheiată la 5 octombrie 1961;

Ghişeul consular online - Consulatul la tine acasă prin www.econsulat.ro

07.03.2017

Cetățenii români care au reședința sau domiciliul în Spania pot accesa site-ul www.econsulat.ro pentru a solicita toate…

Programul Consulatului României la Castellón de la Plana în perioada 26 aprilie - 01 mai 2019

29.03.2019

Potrivit legislației române a muncii în vigoare, Consulatul României la Castellon de la Plana va fi închis în zilele de vineri,…

ANUNT DE INTERES COMUNITAR

20.03.2019

Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (MRP) organizează în perioada 20 martie – 04 aprilie 2019 prima sesiune de finanţare…
  • Pașapoarte sosite la Consulat
  • Campanie de informare a cetăţenilor care călătoresc în străinătate, în state cu diferite grade de risc